Baglasan Durmaz!

Doğadan zevk alan, hayatın tadını çıkaran dostlar topluluğu…

Archive for September, 2013

Yazılıkaya 29/09/2013

Yazılıkaya 29/09/2013

Bu Pazar “Bağlasan Durmaz” ekibi, ESOGÜ Doğa Gezginleri ile birlikte yürüdü. Rotamız Frig Vadisi: Doğankale, Gelinkayası, Yazılıkaya, Yapıldak Köyü ve Kümbet bölgesini kapsayan yaklaşık 12-13 km’lik bir parkur olarak belirlenmişti. Farklı coğrafi yapısı, doğası ve eşsiz Frig-Roma ören yerleri bizleri büyüledi. ESOGÜ Doğa Gezginlerine misafirperverliklerinden ötürü çok teşekkür ediyoruz.

Münevver Çetin
Filiz Hasgül

ve ESOGU Doga Gezginleri

Avlakkaya 22/09/2013

Pazar sabah 09.30 da ekibimiz yola koyuldu. Muttalıp’ın içinden geçerek  Sündiken Dağlarına ulaştık. Zirveyi aştıktan sonra Sakarya Vadisinin etkileyici görüntüsü karşımıza çıktı. Bu günkü yürüyüş rotamız Avlakkaya çevresinde idi. Muhteşem dağlar, sanki elle kesilmiş gibi keskin yamaçlı tepeler, az da olsa içinden hala su akan dere yatakları, minik şelaleler, şelalelerin oyduğu havuz şeklini almış pırıl pırıl su birikintileri, sonbaharın giderek yaklaştığını gösteren kızıl-sarı yapraklar hepimizi mest etti. Yürüyüş 2 saat kadar sürdü, buradan 10 km. kadar aşağıda olan Sakarılıca’ya gittik. Levent’in ısrarı ile suları şifalı olan hamama girdik. Çıkışta daha öncede yemeklerinin nefasetini bildiğimiz 2 kadının işlettiği Merve lokantasında kiremitte, balık, köfte ve pide yiyerek geziyi sonlandırdık (AB).

Ian Exby

Metristepe 15/9/2013

Metristepe Çevresi – 15/09/201

Fikret Uçar
Faruk Ildız
Cem Girgin

Porsuk Barajı 08/09/2013

Porsuk Barajı – Sofça 08/09/2013
Güzel bir Eylül sabahının serinliğinde yine yollara çıktık. Bu seferki güzergahımızı Porsuk baraj göletinin su bırakma noktası ve civarı olarak belirledik. Yaz sonu olduğundan barajın su toplama havzasının biraz azalmış olması ve etrafa yayılan koku bizim yürüyüşten aldığımız keyfi engelleyemedi. Mangal ziyafetinden sonra dönüşümüzü yaparak rotamızı tamamladık.